Sådan laver du et simpelt budget

Sponsoreret indhold

At have et forretningsbudget på plads er en væsentlig del af driften af ​​en virksomhed.

Uanset om du starter din første virksomhed eller har mange års erfaring som iværksætter, kan betydningen af ​​at have et budget ikke overvurderes. Oprettelse af et budget til din virksomhed vil give en retningslinje for forventede indtægter og udgifter og gøre det muligt for dig at sammenligne dine forventede finansielle mål med de faktiske tal.

I det væsentlige vil det fungere som et barometer for, hvordan din virksomhed klare sig. Det vil også sætte dig i stand til at planlægge og fastlægge eventuelle ændringer, der bør overvejes.

penge

Et budget kan oprettes på den måde, det er mest behagelig for dig. Du kan bruge blyant og papir, et regnearksprogram til computer eller et online økonomistyringssystem. Du kan vælge tidsperioden (månedligt, kvartalsvis, årligt) budgettet kan omfatte et månedligt budget, så du kan sammenligne de forventede tal med de faktiske tal på tættere intervaller.

Indsæt faste udgifter såsom husleje, lån og forudbetalte omkostninger til faste udgifter og til andre udgifter, såsom forsyningsselskaber, forsyninger som variable udgifter. Bestem budgettets udgifter ved at finde de gennemsnitlige tidligere udgifter i hver kategori. Indsæt tallene under udgifter. Hvis du er midt i at starte din virksomhed og ikke har et gennemsnit at arbejde med, overveje at forske i de omkostninger, der er forbundet med din branche og skab et gennemsnit baseret på dine undersøgelser og erfaring.

Indsæt derefter din forventede indtægt fra indtjening og eventuelle andre forventede indtægtskilder under “Indkomst.” I slutningen af ​​måneden indsætter du dine faktiske indtægter og udgifter i “Aktuelle”.

Slutteligt beregnes forskellen mellem de budgetterede tal og de faktiske tal. Placer tallene under “Forskel” og afgør, om dit budget var i overensstemmelse med dine faktiske tal. Hvis ikke, er det vigtigt at identificere, hvorfor de faktiske tal varierede fra de budgetterede tal, uanset om du afholdt flere udgifter eller indtægter end forventet.

Ved at bestemme årsagen til forskellen kan du enten identificere et potentielt problem og rette det eller udnytte en potentiel mulighed, du ikke oprindeligt havde set. Efter at have fastslået årsagerne til eventuelle forskelle skal du revidere den næste måneds budget med dine nyligt fundne oplysninger i tankerne. Husk, at det er vigtigt at forblive fleksibel og foretage ændringer i dit budget efter behov. Skal du have professionel hjælp til dit budget, så kan du f.eks. bruge Fjordens Revision.

Læs om lønudbetaling her.

Overvej disse tips til at hjælpe budgetprocessen:

  1. Under hårde økonomiske tider kan iværksættere søge måder at trimme udgifter på for at øge pengestrømmen. Hvis din virksomhedsomkostninger skal reduceres, skal du bestemme, hvilke varer der ikke er vigtige for din virksomhed, og skære disse varer.
  2. Kontakt en professionel. Overvej at konsultere en finansiel rådgiver eller bankmand for at hjælpe dig med at oprette et budget. En betroet professionel kan hjælpe dig med at komme i gang med et budgetteringssystem, som vil fungere bedst til dine individuelle behov.
  3. At have et forretningsbudget på plads giver dig mulighed for at planlægge, prioritere din tildeling af midler og vurdere, om dine økonomiske forudsigelser er opfyldt. Det vil også gøre det muligt for dig at træffe fornuftige og velbegrundede beslutninger for, at forbedre din forretningsaktiviteter med ekstra klarhed og effektivitet.

regnskab

Har du fået styr på dit budget og har fundet lidt luft til nogle oplevelser med familien? Men du vil selvfølgelig gerne spare yderligere kroner på forlystelserne, så kan du her finde en masse rabatmuligheder til LEGOland.

5/5 - (6 votes)

Leave a Comment

(0 Comments)